Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

sheeana

30. 9. 2011 7:46
Záleží na oboru

Myslím si, že dost záleží na oboru u některých si jde dělat praxi u jiných ne, u některých si jde přivydělávat mimo praxi a u některých ani to ne. Já sama při škole pracuju a zároveň si procházím různé portály s nabídkou práce (např. http://www.profesia.cz/) a čtu si, co se v mém oboru očekává a podle toho se dál zařizuju.

0 0
možnosti
SČZK

Smradlavej čmoud z komína

6. 9. 2011 0:05
nevim na jaký flákačský škole studoval autor

ale co jsem viděl, tak se většinou školy navštěvují každý den a různě na několik hodin ... ve které práci by chtěli někoho, kdo by tam přišel občas někdy nepravidelně na pár hodin?

jinak by se ta škola musela flákat

0 0
možnosti
Z

zq3Sm

30. 8. 2011 8:04
Pán Červený, nemáte pravdu

Množstvo firiem funguje tak, že ak študent skončil prácu zdarma, tak si ho tam nenechajú ako plateného zamestnanca, ale zoberú ďalšieho študenta zadarmo - je to prosté ekonomické zmýšľanie, a ten váš idealizmus je len a len utopická fantázia.

Ďalej, každý študent môže podľa vás pracovať v obore ktorý študuje popri štúdiu. Tu sa znova mýlite. Zoberme si učiteľstvo Pedagogiky a Histórie (môj prípad) -> a áno, po škole chcem učiť. Dovolím si tvrdiť, že NEEXISTUJE možnosť, ako si získať prax ako učiteľ popri štúdiu. A prečo? No predsa preto, lebo aj keby som chcel niekde učiť, musím byť hotový učiteľ, musím mať tú školu čo študujem už vyštudovanú. A tak prosím nezovšeobecňujte niektoré obory, pri ktorých platí to čo ste napísali, na všetkých.

0 0
možnosti
E

eyre

27. 8. 2011 21:42
Aká je realita

Nesúhlasím , je veľa študentov, ktorí proste musia pracovať, aby vôbec mohli študovať. A verte mi, radi by pracovali v obore, ktorý študujú. Ale bohužiaľ, často musia robiť, čo ich uživí. O dovolenkách si môžu nechať zdať. Je pravda, že sú lepšie pripravení na riešenie niektorých problémov. Ale... Ich spolužiaci po čase dobehnú to, čo oni už vedia. A verte - je ťažké aj pre rodičov týchto detí vidieť, ako si neoddýchnu, ako nemajú možnosť voľby. Skúste sa na to pozrieť aj z druhej strany. 

Pracujem 12-16 hodín denne a rada by som pomohla deťom pri štúdiu, ale je toho len málo, čo im môžem dať. Pracujú stále. Ako veľa mladých ľudí. Stále sa do nich mnohí navážajú. Ale keď vidím ten bordel naokolo, ani sa nečudujem ich názorom a činom. Aké majú vlastne šance ? Ak nemajú za sebou nikoho, tak veľmi ťažké.  A ich slovník,ktorý mnohých dráždi ? Počuli Ste niekedy pánov v oblekoch keď sa opijú ?

Majú to ťažšie, ako sme to mali my. V skutočnom reále. Nie vo verejných diskusiách...

0 0
možnosti
C

ceco99

26. 8. 2011 9:19
fsag hsr

pod toto sa podpisem kludne aj vlastnou krvou ... toto by malo byt nalepene na dverach kazdej vysokej skoly

0 0
možnosti
F

fernetiik

26. 8. 2011 7:44
suhlasim s autorom

Ja som si tiez spravil pocas skoly tri roky relevantnej praxe, z toho jeden rok este pocas denneho studia full-time job. Bolo to narocne, po zurkach a diskotekach sa dalo iba sporadicky (cez vikendy). Ale pomohlo to. Preto neviem co znamena slovo absolvent, ako absolvent som si pracu nikdy nehladal. Iba ako student a clovek s praxou. Aj ked si myslim ze nemam vacsie sance sa zamestnat ako absolvent - skor porovnatelne - ale to bude asi tym ze si pytam dvakrat tolko, kedze mam prax a aj som zamestnany.

--

Mal som spoluziaka, ktory ma dost prekvapil ked mi povedal v prvom rocniku na vyske, ze nestuduje preto aby zarabal 40 000(Sk), a este k tomu v hrubom. Neviem ako sa mu dari, bol to vsak pre mna sok ze clovek, ktory studuje skolu ktoru kazdy rok upustaju tisice ludi caka, ze mu zrovna toto prinesie konkurencnu vyhodu.

0 0
možnosti
A

augustine

25. 8. 2011 9:50
Prax na škole

Študujem už 4. rok na MU obor Obecná biológia. Ako budúci vedecký pracovník (stále v to dúfam) mám problém nájsť prax kam by ma zobrali. Mám špecifické zameranie, ktoré nie je moc v Brne populárne. Preto mám prax na škole, ktorú ako som sa dozvedela väčšina zamestnávateľov neberie ako prax lebo som pracovala v škole. Robím tu zadarmo, zo svojej osobnej vôle. Popritom chodím ešte na brigádu. V laboratóriu som 6 až 8 hodín denne a niektoré dni mám večer ešte brigádu. Nie je to, ale žiadna sranda. Celé leto som si poriadne neoddýchla, ale cez školský rok je to ešte horšie, keďže školu mám od pondelka do piatku a k tomu cvická a prednášky, na  ktoré je lepšie chodiť. 

Ja som obetovala už x-té prázdniny na vzdelávanie sa. A myslím, že pár rokov sa to nezmení. Nie veľa študentov si to môže dovoliť. Našťastie moji rodičia ma v tom podporujú a stále sú ochotný ma živiť.

0 0
možnosti
PO

pavlik12

25. 8. 2011 11:13
Re: Prax na škole

Presne pro tyto pripady existuji ruzne granty, stipendia, nadace a podobne.

Vedecka priprava je neco jineho nez priprava na zamestnani.

0 0
možnosti
V

vrgf

24. 8. 2011 23:07
neblaznete

ja pri skole pracoval a bylo toho na mne moc. a dost zkousek jsem prochazel jen abych prosel protoze jsem nestihal. do hospody jsem chodil, a co. zas tolik casu to nezabere a clovek musi obcas vypnout. jinak jsem krome spani a jidla vetsinou nemel cas na nic a muj osobni zivot byl hruza.

nerad bych si to zopakoval. student ma studovat a ne se nicit permanentnim stresem po nekolik let v mladem veku. nebo se ucit podvadet, kdyz to normalni snahou nestiha jak to delaji nekteri.

tenhle clanek je podle mne jen klasicky nesmysl o 'te dnesni mladez'i. pribeh stary jako lidstvo.

0 0
možnosti
KK

Lisinha

24. 8. 2011 17:03
Vy pako.

Já jsem studovala dvě školy a při tom jsem pracovala. Za tři měsíce jsem se zhroutila vyčerpáním. Nějak mi to neubralo na veselé mysli, takže jsem se pár dní nemohla ani hnout a tak, a pak jsem se vrhla do téhož. Tříměsíční cykly se nějakou dobu opakovaly, pak jsem odjela na stáž, kde jsem pro změnu měla asi 46 hodin výuky týdně, plus nějaké takové ty veselé věci jako Do příštího týdne si přečtěte tady těch 700 stran, ať se o tom můžeme dále bavit.

Mistr světa amoleta mi jistě vysvětlí, jak jsem si špatně organizovala čas nebo tak něco, ale trvám na tom, že pokud někdo studuje poctivě, tak je silně pravděpodobné, že na práci prostě ten čas nemá, možná tak na nějakou sobotní brigádu.

Jo, a i při poměrně slušném záběru jsem občas šla do té hospody. Ony i sociální kontakty můžou být velmi užitečné při profesním uplatnění, když nic.

2 0
možnosti
JJ

stockbroker

24. 8. 2011 17:14
Re: Vy pako.

Autor zrejme kdyz videl studenty se bavit, tak si zrejme ze zavisti taky neco slehnul a tohle je vysledek.

0 0
možnosti
JJ

stockbroker

24. 8. 2011 15:52
s clankem nesouhlasim

Jsem absolventem technickeho oboru (informatika), VS nebudu jmenovat. Uz za Mgr. studia jsem pracoval na pul uvazku. Je sice pravdou, ze jsem ziskal praxi (velmi cennou samozrejme), ale za cenu maximalniho psychickeho vypeti. Autor si totiz neuvedomuje, ze ne vzdy jde vsechno hladce. Lehce se vam pak muze stat, ze vam hori terminy na jedne i druhe strane a skonci to ponocovanim, unavou nebo i zhorsenim zdravotniho stavu. A prace po skole rok zadarmo?

0 0
možnosti
JJ

stockbroker

24. 8. 2011 15:52
Re: s clankem nesouhlasim

SMESNE. V dobe, kdy se ocekava, ze mlada generace si zajisti bydleni, zalozi rodinu, bude sporit na vlastni duchod, protoze stat pujde do kytek a do toho jeste podporovat vlastni rodice, protoze presto, ze plati socku a zdravotni uz nebude ani na duchod rodicu. Vzpomente jeste skolne.

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik