Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

Lisinha

24. 8. 2011 17:42
Vy pako, pars prima

rozhodně vás na těch školách nenaučili vědecké metodě, jinak byste věděl, že vaše zkušenost je subjektivní a nelze ji aplikovat na všecky. Takže, zrcadlo:

Začala jsem studovat asi v pětadvaceti a jako každý rozumný dospělák jsem zvysoka kašlala na výsledky, protože na co je člověku rudá trubka na diplom, když ji má akorát za to, že se našprtal to, co vyžaduje docent - kazdý dospělák přece ví, že je mnohem obohacujícnější načíst si, co si o tom myslí kolegové i oponenti zkoušejícího.

Znám taky nejednoho studenta, který se věnuje přínosným aktivitám, než aby marnil čas otravováním lidí po telefonu nebo obracením hamgurgrů. Na zaměstnavatele udělá lepší dojem to, že absolvent dobrovolničil ve Spolku tělesně postižených, než že nosil krabice. A falešná pejcha, že já jsem nezávislá, já si na sebe vydělám, já rodiče nepotřebuju, je sice moc hezká, ale při nákladech na život to znamená rezignovat na studium. A to si dokážu spočítat na zadní straně účtenky v hospodě.

0 0
možnosti
KK

Lisinha

24. 8. 2011 17:50
Re: Vy pako, pars secunda

Takže když mám volit mezi příčetnou a přínosnou činností při studiu a debilní dřinou, volím práci v kočičím útulku. V důsledku které mimochodem umím nacpat piluli i do nejagresivnější bestie, dávat první pomoc drobné zvěři a je jasné, že se neštítím trusu, zvratků aj. radostí.

Ale že bych se někomu upsala na rok práce za pouhou bumážku? Kdyby pan Pako měl klasické vzdělání jako já, věděl by, jak dopadl Herkules s Augiášem, což je věc, které bych se ráda vyvarovala. Kromě toho, zadarmo jsem pracovala tam, kde mě potřebovali a kde si mě vážili - mimo jiné proto, že jsem se mohla kdykoli zvednout a odejít. Jakmile jsem nevolník, tak jest riziko, že mě začne někdo zneužívat a buzerovat, protože za rok mi dá papírek a najde si dalšího absolventa zadarmo, prostě mě nepotřebuje, kdežto já potřebuju to potvrzení - a dostanu ho až poté, co podržím šéfovi a olížu boty jeho sekretářce.

0 0
možnosti
JW

Konstrukter

23. 8. 2011 12:54
takže

1) Jako absolvent technické univerzity jsem neměl problém najít uplatnění i přesto, že jsem z dob studia neměl žádnou relevantní praxi. "Jen" brigády v Tescu apod.

2) Přestože jsem nedělal 2 VŠ najednou, přesto jsem se ve svém volném čase vzdělával - a to v oblastech, které mi má univerzita neumožňovala nebo umožňovala nedostatečně - humanitní vědy, jazyky, ekonomie

3) A přestože jsem chodil s ostatními studenty do hospody na pivo, nepovažuji tento čas za ztracený. Naopak, v hospodě se člověk naučí nejen komunikovat, ale také tam probere mnoho společenských i odborných problému. Zkuste tam někdy zajít, budete se divit!

4) Sám ze své praxe můžu říct, že ve firmě jsou potřební jak pracovití "šprti", tak "líní" volnomyšlenkáři. Ti první realizují, ti druzí mají nápady a umí jednat.

5) Nic a nikdo není černobílý.

1 0
možnosti
RN

9 99

22. 8. 2011 20:09
Máme tu nadějné emancipované studentky-feministky

sice průměrné, ale poberou práci všem klukům, protože kluci budou vždy větší lempli, kteří se neradi podřizují a mají větší výkyvy, potřebují se vzdělávat a pracovat odděleně od ženských, srovnání s ženskou pro ně není výzva, spíš naopak.

Kluci pak budou sedět na pracáku, holky makat za malé platy, a všichni vymřeme, protože to takto nejde dělat.

Celý tento nový systém je špatný.

0 0
možnosti
S

Světlonoš

21. 8. 2011 19:05
já si myslím

že byste se spíš měl zkusit zamyslet, proč ten váš článek některé lidi tak rozčiluje. Prostě je v něm něco, co vyloženě člověka naštve. Jako někdo z psychologického institutu byste jistě měl najít vysvětlení. Jsou to ty názory samotné? Nebo je to způsob jak to podáváte? Nebo myslíte že potrefené husy kejhají?

Mně ty vaše názory připadají jako názory některých starých doktorů profesorů na mladé lékaře. Podle nich by měl mladý lékař v nemocnici trávit celý svůj život, dělat 10 služeb měsíčně a ještě být rád, že se něco naučí. Mně to přijde jako mentalita starých mazáků z vojny, které za mlada šikanovali a tak naoplátku šikanují taky. Život není jen o práci, kariéře, ctižádosti. Někdo má jako priority volný čas, rodinu, děti, cestování. Nakonec se vytvoří rovnováha mezi nabídkou a poptávkou. Je jasné že firmy chtějí lidi co budou s nasazením života pracovat zadarmo, a zaměstanci zase chtějí velký plat za nic. Trh nakonec vytvoří kompromis.

2 0
možnosti
S

Světlonoš

21. 8. 2011 19:08
Re: já si myslím

ti mladí arogantní studenti, co si myslí že když vystudovali VŠ, tak by jim měl svět padnout k nohám, tak velmi rychle narazí na realitu života. V medicíně problém s nezaměstnaností není. Místo si člověk najde hned, doktorů je málo a bude ještě míň, celosvětově. Stejně studentů medicíny ubývá ve všech západních zemích. Důvod? Právě vámi zmíněná lenost. Každý chce vystudovat lehkou školu, dostat titul a pak bez odpovědnosti sedět někde v kanclu a brát za to padesátku měsíčně.

0 0
možnosti
JP

Nox

21. 8. 2011 18:04
Ještě taková myšlenka

Zajímalo by mě, jestli kdykoli v historii byla doba (alespoň v nezanedbatelné míře), kdy rodiče považovali mladou generaci za cnostnější a úctyhodnější než oni sami. Pokud ne, tak to znamená buď že lidstvo prostě neustále kontinuelně degeneruje (no nevím) a/nebo že prostě přese všechno to přece jen není tak černobílé jak se zdá a ta mladší generace není natolik zatraceníhodná...

0 0
možnosti
JP

Nox

21. 8. 2011 18:01
Autore, ale...

Vím že nejde o nosnou ideu článku, ale - hned v prvním odstavci glorifikujete ty co s vámi souhlasí (a tedy se nepřímo nepřívětivě vyjadřujete o každém co s vámi nesouhlasí) - to podle mého názoru je absolutně nevhodné jakéhokoli dospělého člověka, méně toho kdo se živí vyučováním a měl by tedy teoreticky být i jakási morální autorita (i když svět je zase černobílý, ale asi chápete jak to myslím)... je to dost smutné.

0 0
možnosti
I

ignorantka

21. 8. 2011 17:40
souhlasim: nefnukat, nevymlouvat se, ale snazit se

'internship' - studentska brigada v hi-tech a biz oborech u IBM:

http://www-03.ibm.com/employment/us/un_interns_coops.shtml

http://www-01.ibm.com/employment/us/extremeblue/

'apprentice' pozice, brigady pro studenty operniho zpevu, scenografie u Santa Fe Opera:

http://www.santafeopera.org/thecompany/employment/index.aspx ;-)

0 0
možnosti
P

Pedropan

19. 8. 2011 15:32
Palec za odvahu, pane autore...

Protože píchnout do vosího hnízda odvahu potřebuje. A že jste to schytal, co? ;-) Inu co naděláte. Mýsto zamyšlení se nad článkem, agresivní ochrana života bez odpovědnosti. A stovky argumentů, proč něco nejde a naivní volání po "odborné brigádě".

Vážení studenti, a čím byste chtěli být firmám odborně prospěšní? Úsměvným pohledem na realitu s pocitem vlastní výjimečnosti? S tím vším se totiž setkáte při většině přijímacích pohovorů čerstvých absolventů škol. Čest světlým výjimkám, které vyčnívají nad tuto nepoužitelnou hladinu. Přidám-li k tomu požadavky na odměnu, vymykající se zdravému rozumu, je jasné proč, a o čem byly oba články. A invektivy si nechte. Dokud si neuvědomíte, že firmy nejsou volným pokračováním studia, ale instituce ke tvorbě přidané hodnoty, bude vaše zaměstnatelnost obtížná i do budoucna. Protože hodnota vaší práce bez praxe je téměř nulová...

0 0
možnosti
ZZ

Sidonie_11

18. 8. 2011 22:03
Nevím, ale dávat jako příklad studentku SOC...

Sociologie je obor, na kterém se po studentech nevyžaduje žádná praxe. Jenom povinná četba a eseje. Jenže jsou taky obory, kde se kromě četby a esejů vyžaduje i nějaká ta hodinka praxe a nikoho nezajímá, jestli máte zapsaných dalších 20 předmětů, abyste měli zhruba těch standardních 30 kreditů za semestr, nebo jenom 3. Navíc pokud se studuje SOC jednooborově, je to snazší, než studovat dvouobor (zejména kvůli roztahanosti přednášek a seminářů na celý týden). Jinak jsem vše napsala už ve svém příspěvku u Vašeho minulého článku na tuto "tématiku".

0 0
možnosti
I

ignorantka

21. 8. 2011 17:45
Re: Nevím, ale dávat jako příklad studentku SOC...

http://www.goabroad.com/intern-abroad/search/sociology/internships-abroad-1

;-)

0 0
možnosti
KJ

zpetak

18. 8. 2011 20:37
Dodatek.

Myslim si, ze daleko ucelnejsi by bylo nenadavat na "line " studenty, ale tvrde tlacit na zodpovedne politiky, aby cosi udelali se skolstvim a to, nebojme se to rici, rizenym skolstvim, ktery by vyhovovalo pozadavkum trhu prace v budoucnosti. Nojo, ale Batora a knize je pro Vase politiky "tema". Proc asi?

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik