Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

29. 9. 2011 11:41
jenže matematika sama o sobě

Taky nic moc - nikdo ti nedá nic za to že víš kolik je 5*5 nebo sínus pí půl. Technické obory jsou technické obory a potřebují technický talent, matematika sama o sobě je zde pouze pomocný (i když nezbytný nástroj)

1 0
možnosti
N

NewDorianGray

29. 9. 2011 11:48
Re: jenže matematika sama o sobě

5x5 je matematika? To jsou počty. Matematika začíná v okamžiku, kdy 3/4 středoškolských studentů nevědí, která bije.:-)

0 0
možnosti
D

Dunja

29. 9. 2011 9:23
Matematika

Nevím, zda je nezáživná, ale mého syna narozdíl od jazyků baví.  Ale většina základních škol dokonce i gymnázií vůbec nepočítá, že některé děti a částo kluky jazyky, estetika a výtvarka bavit prostě nemusí ani pro ni nemusí mít vlohy. Pak je problém najít základní školu, která by pro druhý stupeň nabídla nějaké volitelné předměty, které se týkají přírodních věd. Výběr maximálně končí výpočetní technikou či mediální výchovou. A zde začíná jádro problému.:-/

0 0
možnosti
FH

Bouše

29. 9. 2011 8:48
Tím titulkem jste asi nadzvedl pár milců této přírodní vědy.

:-) Asi tam mělo být "nezáživná výuka matematiky". Jinak s vámi souhlasím. Výuka je nezáživná a málo názorná. Když si vzpomenu na své studentské časy, nejlepší hodiny matematiky byly ty, kde se pracovalo s nějakými rekvizitami (např. s logaritmickým pravítkem). I když byly v minulosti činěny nějaké pokusy, moc se nepovedly - například ten humbuk s množinami, jejichž výuka podle mne k ničemu převratnému nevedla.

0 0
možnosti
O

o.kostal

29. 9. 2011 8:24
Proctavam inzeraty

a nejak nemohu prijit na to, kde tolik inzenyru a techniku chybi???

0 0
možnosti
H

habit-.!..

29. 9. 2011 8:47
Re: Proctavam inzeraty

... když někdo hledá technika, nehledá ho na pracáku nebo v Anonci - velmi často se loví už na školách, potom mezi zaměstnanci - každý má nějaké ty bývalé spolužáky nebo známé - a teprve nakonec u agentur... ale těžko někde uvidíte inzerát "hledáme dvacet inženýrů"

0 0
možnosti
KN

Karl Novak

29. 9. 2011 8:10
Omyl !

Stát zaměstnává spousty psychologů, sociologů atd.

Proč by se pa lidé mořili matematikou když se dá mnohem lehčeji uživit blábolením.

Stačí, aby stát přestal živit například "profesora sociální ekologie" a bude líp.

Nejlépe, pokud se stát do školství nebude vrtat vůbec.

0 0
možnosti
MB

MacX

29. 9. 2011 8:20
Re: Omyl !

Hm, a to mi tedy vysvětlete (když se podle vás nemá stát montovat do školství), proč soukromé vysoké školy jsou z 99% netechnického charakteru? Ty sociální ekology tam neživí stát, ale kupodivu soukromá firma:-)))

Není to prostě tím, že soukromník se orientuje na co nejvyšší zisk při nejnižších nákladech a studenti také, kdežto studium techniky je náročné jak pro studenty, tak nákladově pro školu?

A taky je vtip v tom, že dnes není moc problém něco vyrobit (nejlépe v Číně), ale něco prodat. A to už řada těch techniků neumí (mnoho z nich je líných i na zvládnutí aspoň jednoho světového jazyka...), a přicházejí na řadu humanitně vzdělaní kecalové, kteří jsou v komunikaci a psychologii zběhlí.

0 0
možnosti
JZP

Jožin z planin

29. 9. 2011 7:35
Technika a matematika

Ještě bych doplnil, že nedostatek zájmu o techniku vede k tomu, že vysoké školy technického zaměření často berou studenty bez přijímaček nebo jsou přijímačky jen formalitou. I když pak studium dokončí méně než polovina studentů, je kvalita inženýrů nižší, než kdyby byl větší zájem a tedy větší možnost si vybrat kvalitní lidi.

Ale zdá se mi, že to není tak úplně vinou matematiky (alespoň ne pouze matematiky). Netechnické školy, které matematiku potřebují také (Matfyz, přírodovědecké fakulty, a v podstatě i ekonomika) nedostatkem studentů tak moc netrpí. Spíš mi připadá, že být technikem v mnoha lidech vyvolává pocit, že bude muset pracovat a dost možná i rukama a hlavně mít odpovědnost za to, co postaví nebo navrhnou a že jsou tedy méně než jiní vysokoškoláci. A to se některým lidem příčí. Přitom technika je něco, co se neustále rozvíjí a rozvíjí tedy i znalosti a osobnost toho technika, což se o mnoha jiných oborech říct nedá.

0 0
možnosti
PT

ZeeZ1

29. 9. 2011 7:55
Re: Technika a matematika

Mozna je to take tim, ze v technickych oborech nejde tak jednoduse "delat, ze delam" a hlavne praci okecavat.

2 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik