Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Z

Zygota

21. 8. 2011 14:29
Ještě jednou

Jedu s žáky střední školy na exkurzi, když tu se ke mně hlásí v autobuse můj bývalý žák. Je čtvrtek, 8.30. Jede na cvika, studuje VŠ. Dnes má jen dvě hodiny. Ráno vypustil statistiku, neměl zpracovaný úkol. A poslední hodiny vypustí také, jsou o ničem. V pátek do školy nejde, mají nezajímavé předměty.

Jaký rozvrh měl od pondělka do středy jsem se raději neptala. No tak to se dá studovat i nějaká druhá VŠ, souhlasím.:-/

0 0
možnosti
VN

naroznej

21. 8. 2011 14:49
Re: Ještě jednou

A vidíte ten sešup. I když jsem byl na střední škole vždy z matematiky hodnocen výborně , musel jsem si v prváku na VŠ ještě platit jednu paní na doučování , abych vůbec tím prvákem prošel. A zkouška z matematiky nebyla "pár vzorových příkladů" a šmitec.

0 0
možnosti
Z

Zygota

21. 8. 2011 14:23
Občas je mně smutno

Vysokou školu jsem ukončila v roce 1989 (studovala jsem přírodověděckou fakutu, učitelství - matematiku a biologii). Hlásilo se nás tehdy 120, brali 18 studentů. Přihláška na VŠ byla jedna.

Cvičení byla povinná, na většině přednášek kolovala prezenční listina. Dodnes si pamatuji, jak nás seřval učitel algebry, že je na prezenční listině jeden podpis navíc oproti počtu žáků! Poslední hodiny končívaly v pátek odpoledne. Nějaká brigáda? Tak na to bych opravdu čas asi neměla.Brigádám jsem věnovala většinu času o prázdninách.

Dnes učím a učím stále ráda. I když občas dost trpím. Někdy se za mnou vrací bývalí žáci, kteří studují dnes VŠ. Chtějí poradit s matematikou. Často je upozorňuji, že bych se styděla zaklepat na dveře kabinetu s tím, co znají. Příprava na zkoušku - pár vzorových příkladů, které spočítáme během dvou hodin, pak ještě půlden a zkouška je hotová!

Neházím všechny do jednoho pytle, ale je jasné, že je-li více vysokých škol a dětí se rodí méně, kvalita vzdělání upadá.

0 0
možnosti
_

_profesor_

21. 8. 2011 14:30
Re: Občas je mně smutno

Ano, mohu potvrdit a ukazují to i mezinárodní srovnávací studie.

0 0
možnosti
PV

trasprd

21. 8. 2011 14:17
Pán je evidentně chytrý jako rádio,

jenom jedna věc mi v jeho výkladu chybí - smysl. Jaký smysl má takhle se honit jako mezek, co by z toho života člověk měl? Copak žijeme jenom proto, abychom dřeli? Ne, děkuju, pane, to budu raději po absolvování se svým magisterským titulem drhnout hajzly a žít, než se celý život honit za superkvalifikací, superpozicí ve firmě a superpenězmi, neboť to mi dává daleko větší smysl.

2 0
možnosti
_

_profesor_

21. 8. 2011 14:29
Re: Pán je evidentně chytrý jako rádio,

Za pár let pořádné manuální práce uvidíte, že jedna věc je sedět v kanceláři, a druhá dřít rukama (třeba venku za každého počasí). Ale vysokoškoláků je stejně zbytečně moc, takže někteří holt budou ty hajzlíky čistit.

0 0
možnosti
VN

naroznej

21. 8. 2011 12:57
Koukám , že kvalita VŠ škol šla za poslední roky

radikálně do háje. Já jsem studoval v letech 93-98 a troufnu si říci , že první dva roky bylo absolutně nemyslitelné si nějak přivydělávat. Prvák byl náročný tím , že si člověk musel zvyknout na nový systém studia a jako průmyslovák musel dohánět manko v matice a fyzice. Druhák byl náročný tím , že přišly předměty , které pro mnoho ze spolu studentů znamenaly stopku a zkoušky vypadaly tak , že z 80 studentů jich procházelo tak 5-10. Člověk byl vystresován ,zda zkoušku udělá či nikoliv. Do toho ještě chodit do práce..... to už by opravdu nešlo.

Třeťák už byl volnější a čtvrťák byl v pohodě. Nicméně , i zde byly semináře , kdy se vyžadovala 100% docházka. A pokud člověk chtěl pracovat , musel mít takové zaměstnání  , kde měl vliv na plánování svých pracovních směn. 

Nicméně souhlas s tím , že student by měl být aktivní. Pokud studium zvládá levou zadní , měl by svůj volný čas se snažit nějak smysluplně využít. A je jedno , zda za kasou v Tescu (i tato brigáda může mít pozitivní přínos)

0 0
možnosti
AT

Antonín, topič

21. 8. 2011 13:00
Re: Koukám , že kvalita VŠ škol šla za poslední roky

R^

0 0
možnosti
E

Escoto

20. 8. 2011 23:33
Dobrá, zařaďte mě...

...studuji na VŠ, mám dost volného času, který po většinou trávím tak, že chodím "na hulváta", tzn. bez zápisu na daný kurz na přednášky o kterých si myslím že by mi mohli být užitečné a ve čtvrtek večer si zajdu s kamarády sednout do hospody.

Hurá do mě.

1 0
možnosti
E

Escoto

20. 8. 2011 23:49
Re: Dobrá, zařaďte mě...

A jenom pro doplnění - studuju filosofickou fakultu, na kterou jsem ale šel s jasnou představou o tom co po absolvování chci dělat, s tim že zaměření daného oboru by mi mohlo v té práci hodně pomoct.

0 0
možnosti
S

Světlonoš

20. 8. 2011 23:23
tak se vy chytráku přihlaste

na medicínu nebo matfyz a předvedte to jak to budete zvládat. Kantoři na medicíně nám už v prváku vtloukali do hlavy, že studium medicíny je ful-time job. Většina studentů neměla žádné prázdniny, protože se učili na opakování zkoušek v září. Možná ale mluvíte o různých humanitních paoborech typu ekonomie, personalistika, manažerství. Tam máte možná pravdu, ale to já nepovažuju za vysoké školy.

0 0
možnosti
X

xychteen

20. 8. 2011 23:33
Re: tak se vy chytráku přihlaste

No, já jsem právě zvědav na odpověď kolegy diskutéra pod vámi - ona se totiž při práci (nikoliv při "práci") nedá pořádně dělat ani ta konzervatoř - když máte například hodinu kompozice v úterý a ve čtvrtek, v úterý dostanete za úkol napsat do příště pět šest věcí a ve středu máte dvanáctku, tak musíte ošidit buď tu práci, nebo ty věci...

:

...ale chápu, že jsou situace a životy, kdy se a) to dá nějak zflikovat, b) pěkně okecávat na inetu ;-D

:

Přeju pěknou neděli.

0 0
možnosti
PV

weitinger

20. 8. 2011 23:05
***

Je to napsané pěkně a vcelku pravdivě. Vidím kolem sebe mnoho talentovaných mladých tváří, které raději nadávají na cokoliv, než by zabraly - v čemkoliv. Já sám pracuji a ač je mi přes padesát, studuji krásný obor muzikoterapie na univerzitě v Olomouci, vlastně všechny své školy jsem studoval při práci, ať už to byla konzervatoř, či strojní průmyslovka. Je důležitá vůle, čas se najde.

0 0
možnosti
X

xychteen

20. 8. 2011 23:13
Re: ***

Smím se zeptat, při jaké práci jste tu konzervatoř vystudoval?

0 0
možnosti
VN

naroznej

20. 8. 2011 22:35
VŠ studium by mělo být tak náročné ,

aby jím byl student zcela zaměstnán. Pokud si může dovolit být každý den v hospodě , pak to svědčí o (ne)kvalitě vysoké školy , kterou studuje.

Já si myslím , že množství středních a vysokých škol by mělo být daleko menší , než je dnes. Pak by diplom či maturitní vysvědčení z této školy mělo oproti dnešku nějakou váhu.

Taktéž školy by měly být více spojené s praxí. Mám známého nizozemce , který během VŠ studia si musel odkroutit každý rok měsíc praxe... povinně. O tuto praxi se jim postarala sama škola. Díky mezinárodní spolupráci škol si část této praxe musel odbýt i v Německu. Takže během studia získal u zahraniční zkušenosti.

0 0
možnosti
MK

Bob-an

21. 8. 2011 13:27
Re: VŠ studium by mělo být tak náročné ,

VŠ studium by mělo bý především takové, aby absolvent měl požadované znalosti oboru. To jestli ta cesta bude narocna nebo jednodussi je uplne jedno pokud vede k podobnemu vysledku. Muzete mit obsahove pomerne lehky predmet ale ucitele blbcem, ktery po vas bude chtit nabiflovane doslovne desitky definic a na druhou stranu obsahove narocny predmet u ktereho je zkouska formou eseje, pricemz pochopit ten narocnejsi predmet tak aby byl clovek schopny napsat kvalitni esej na dane tema je treba i mene casove narocne nez biflovani se definic. Na drohou stranu ten druhy predmet vam urcite vic.

0 0
možnosti
K

Kaien

20. 8. 2011 22:15
Škola vs. práce

Je tragédie, že takový člověk, který splodil tento článek, je vysokoškolský profesor. Názor, který on a někteří další vysokoškolští učitelé propagují, je zcela jistě jednou z příčin degradace současného vysokého školství. Když jsem studovala na VŠ, tak jsem nesehnala žádnou práci v oboru (ani zdarma). Podmínkou pro přijetí bylo VŠ vzdělání (magisterské), popřípadě dobré kontakty. Pro mě jedinou možností pracovat bylo na pozici finanční poradce, recepční, operátor v call centru, atd.

Nicméně pokud pracujete při škole, tak práce poměrně často koliduje se školou v neprospěch školy. Nechodíte na semináře (na přednášky vůbec),  zkoušky píšete z taháků, opisujete nebo máte "přítele na telefonu". Když nakonec dostanete diplom, tak zjistíte, že jste se kvůli práci nic moc nenaučili. A diplom je cár papíru, který mi ovšem skutečně přinesl vyšší nástupní plat (32 000), protože se našli personalistky, které skočily na to, že jsem se při 4 letech za recepcí zvládla něco naučit.

0 0
možnosti
VN

naroznej

20. 8. 2011 22:48
Re: Škola vs. práce

Já jsem během školy pracoval spíše ze zájmu jako dělník u jedné dopravní firmy.  Jednalo se o 12-ti hodinové směny v nepřetržitém provozu. Směny jsem měl dopředu naplánovány v závislosti na čerpání dovolených kmenových zaměstnanců. I díky této brigádě , o které se autor článku poměrně hanlivě vyjadřuje jsem získal cenné zkušenosti , které jsem využil po škole , když jsem těmto dělníkům začal šéfovat.

I letní brigáda v Tescu může být k něčemu dobrá. Naučí člověka jednat s lidmi a člověk si může udělat lepší představu o tom , jak maloobchod funguje. Takže když VŠ vystuduje ,má určitě lepší pozici než ten , kdo žádnou letní brigádou neprošel.

Na druhou stranu , neznám firmu , která by umožňovala někoho zaměstnávat zadara. Je to vůbec v souladu s legislativou ? Pokud by každý student měl pracovat zadara , jak by vypadala nezaměstnanost absolventů ? Potřeboval by je vůbec někdo ? Pak bychom mohli překonat těch španělských 44%

0 0
možnosti
P

pinkola

20. 8. 2011 20:07
...

Jsem OSVČ a zkušenosti s hledáním pracovníků mám ( zůstat v klidu při tom se mi jeví jako mission impossible) , tudíž do jisté míry s Vámi souhlasím. Nicméně nevidím to tak jednoznačně. Pracovitost je krásná vlastnost ale nikoliv jediná potřebná, tudíž nevyzdvihovala bych ji nad ostatní.Třeba u S. Grosse nebo A. Hušáka bych opravdu byla radši kdyby byli líni udělat něco pro ten svůj cíl. Bohužel nebyli. Nezbývá než doufat, že i oni dojedou. Jak tedy mladému člověku vysvětlit, že se někam dostane pílí, znalostmi,neustálým zdokonalováním atd?Často mám dojem, že jsou právě v praxi učení, že vychcanost je úplně to nejlepší. Pokud řeknu, že mladí jsou líní, tak musím říct, že starší generace nechala za sebou opravdu nádherný odkaz.Třeba já korupci považuji za morální dno. Většina ji bere jako samozřejmost a nehledí na to, že prosperující firma je prosperující mimo jiné i proto, že vedoucí kádr uplácel kde mohl.Společnost je zkažená jaksi napříč generacemi a toto téma je mnohem komplexnější…

1 0
možnosti
X

xychteen

20. 8. 2011 21:46
Re: ...

A jak tato nesporná pravda o odpornosti korupce souvisí s autorem proklamovanou ufňukanou leností P.T. studentstva?

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik