Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
C

certik_bertik

20. 8. 2011 17:38
chodil

jste někam makat vy, nebo vás z toho studia marxismu-leninismu pouštěli do práce?;-D

0 0
možnosti
DP

Don Pedro

20. 8. 2011 17:37
Autor má pravdu

ale bohužel v naší zemi je stále více těch, kteří si raději budou stěžovat a svádět vinu na druhé, než těch kteří se snaží a jsou ochotni na cestě za svým cílem něco obětovat. Ono je to fakt jednodušší, vejšku prokalit (mám známýho, který ČVUT prošel zhulenej), pak přijít, říct si o třicet a čekat, že se ze mě všichni poserou. Téhle části jejich názor neberu, mají na něj nárok stejně jako já na tenhle svůj, ale upřímně je lituju.

0 0
možnosti
VN

naroznej

20. 8. 2011 22:52
Re: Autor má pravdu

Pak je problém v ČVUT , že takovému člověku umožnila vystudovat.

Jinak absolvent české VŠ školy o praxi nic neví a pochybuji o tom , že nějaká brigáda se mzdou 0 Kč na tom něco změní. Pokud někdo pracuje zadara , tak neručí za žádné škody , které způsobil. Nevím jak autor , ale já bych nikoho takového v týmu mít nechtěl.

0 0
možnosti
PH

phil.hill

20. 8. 2011 15:50
.

Pohlreich v Austrálii taky obcházel hospody s tím, že bude klidně pracovat zadarmo a všichni majitelé mu říkali, že to je nesmysl. A něco na tom bude. Žádný prachy, žádná zodpovědnost.

Myslim, že v Čechách je plno lidí, který by pracovali zadarmo jen kvůli praxi.

0 0
možnosti
S

SlavekFranc

20. 8. 2011 12:05
Přemýšlet!

Milý autore, rád bych si s Vámi popovídal osobně - Váš názor sice respektuji, ale myslím si, že vše je poněkud jinak.

0 0
možnosti
ZH

feese

20. 8. 2011 9:44
Mohl by autor doložit svá tvrzení nějakými čísly?

Například jaká je procentuální úspěšnost studentů s tuzemskou praxí v oboru a horším prospěchem vs. vynikající student co sbíral v Irsku jahody a je výborně jazykově vybaven? Zajímalo by mě, zda autor vychází z nějakého objektivního srovnání nebo zda jde o jeho subjektivní dojem a snaží se nás přesvědčit, že podobně jako on smýšlejí všichni ostatní. Děkuji

0 0
možnosti
OF

otec Fouras

20. 8. 2011 7:57
nepřiměřené nároky na mzdu

Problémem je i to, že mladí lidé bez jakékoliv praxe mají zcela zkreslenou představu o nástupní mzdě. Ještě nestihl uschnout inkoust na diplomu a už si směle říkají o 30 tisíc nástupního platu. Žijí mimo realitu.

0 0
možnosti
TB

MayaMoya..

20. 8. 2011 12:26
Re: nepřiměřené nároky na mzdu

Problém je v tom, že lidé s VŠ vzděláním a SCHOPNOSTMI by na takové mzdě měli začínat... zaměstnavatelé si dělají z absolventů dojný krávy...hodně práce za málo peněz...samozřejmě, že ne všichni absolventi jsou šikovní...ale ti dobří si takové peníze zaslouží i jako nástupku...

0 0
možnosti
X

xychteen

19. 8. 2011 23:09
Nu, přiznám se, že jsem z tohoto článku poněkud rozpolcen

Pamatuju si například na jedno zahraniční vydavatelství, kde se mladí grafici téměř prali o to, aby tam směli dělat zadarmo - a přitom věděli, že je to jen na rok, po kterém budou vyhozeni... jenže fakt, že tam ten rok pracovali, jim zaručoval dobré místo kdekoliv jinde. Rozhodně to má logiku, i když přístup toho vydavatelství trochu zavání vyděračstvím nebo otrokářstvím (ono někomu neplatit a nestarat se, za co bude večeřet, je tak trochu "out of range")

:

Ale ten názor, že při zodpovědném přístupu ke studiu na kvalitní škole lze kvalitně získávat praxi v praxi... to mi teda fakt nesedne - a docela by mne zajímalo, co vystudoval autor. Pokud to byla nějaká ta škola, o které se ví, jak se jmenuje, ale obsah studia zůstává skryt, tak by to snad šlo... ale aby člověk opravdu slušnou školu na pár hodin jen tak vypnul a smysluplně dělal něco jinýho, byť v oboru, to nepovažuju za možné. A mám to i ověřené praxí.

0 0
možnosti
HŠ6

Huckelberry Švédd 6

19. 8. 2011 21:18
muhehe ...

pracovat zadarmo .. to věřím, že by se firmám líbilo ... pěkně študentíka podojit :-/

0 0
možnosti
KF

Karel Ferdinand

19. 8. 2011 22:12
Re: muhehe ...

Ono to tzv. zadarmo není zadarmo tak docela. Tedy pokud se bavíme o místě, které má nějaký přínos pro studentovu budoucí kariéru. Za získání zkušeností nemusí ten student platit, jen dá něco svého volného času. Obvykle jeho zaučení stojí nějaké peníze a hlavně čas lidí ve firmě. Ti již nějaké zkušenosti mají a předávají je v běžné pracovní době. Obvykle tito lidé nejsou placeni na úrovni minimální mzdy.

Pěkný příběh uvedl Robert Kiyosaki v jedné své knize. Mladý muž ho požádal o pomoc při rozvíjení svých finančních schopností. Chtěl zbohatnout (to není nelegitimní a ani autor to tak nebral). R.K. ho vyslechl a zeptal se mladíka, co mu nabízí jako protihodnotu. Údiv mladíka byl značný. Odpověděl, že nic nemá. R.K. řekl něco v tom smyslu, že každý něco má a žadatel má čas a ten mu má věnovat jako protihodnotu. Mladík byl pobouřen, že on boháč, chce jeho čas zadarmo. Potom R.K. ukončil hovor. Nechtěl ztrácet čas s člověkem, který nechápal, že jeho čas má také hodnotu a chtěl něco za nic.

0 0
možnosti
MB

MacX

19. 8. 2011 19:44
A kdo to píše?

Vzhledem k tomu, že pana Červeného znám osobně z jeho praktické činnosti, tak mne pozornost, kterou vzbudily jeho šplechty, dost udivila.

Jedná se o účelové polopravdy, které nemá smysl moc komentovat, protože jako vše, co pan Červený píše, jsou to reklamní texty pro jeho agenturu. 

Zkuste si něco zjistit o vzdělání pana Červeného. Člověka, který disponuje pouze diplomy z placených soukromých VŠ, bych zase já rozhodně nikam nepřijal.

0 0
možnosti
RZ

krabicoidni_krabice

19. 8. 2011 20:13
Re: A kdo to píše?

Klasický prohřešek diskutéra-začátečníka: pokud nemohu zpochybnit fakta, zpochybním osobu autora... Takovou chybu by už dnes neudělal ani elév z PR agentury.

0 0
možnosti
M

Mrobvious

19. 8. 2011 18:34
Je to složité

Názory pana autora jsou velmi radikální. Studuji nejtěžší pražské gymnázium a nebudu lhát, nejsem génius. Přesto mám své silné stránky. Komunikativnost a kreativita jsou asi ty nejpřednější. Práci aktivně sháním asi rok a prošel jsem několika kratšími brigádami, které sice jen okrajově, ale měli co dočinění s praxí. Ale o něčem stálejším a v renomované fimě si můžu jen nechat zdát. Autor by chtěl absolventy s pětiletou praxí. Kdo jim tu praxi v dnešní době poskytne? On? Určitě ne. Sám v článku píše, že nejraději jen slízne smetanu (vezme si ty šťastlivce, kteří našli slušnou a flexibilní práci). Mluvím o šťastlivcích, je tomu ale tak? Sám jsem kvůli škole, dojíždění a hlavně těm brigádám málem přišel o přítelkyni. Podle mého existují 3 faktory které se dají míchat, ale jen po dvou. tzn. práce škola, práce vlastní život a škola vlastní život. A myslím že vlastní život je to nejdůležitější! A až odpadne škola, rád se pustím do varianty práce a osobní život. Toho bych se nevzdal!

1 0
možnosti
JP

jeste asocialnejsi grupa

19. 8. 2011 19:19
Re: Je to složité

ale popravde, tezko se muzete divit zamestnavatelum, ze u prijimacich pohovoru uprednosti prave ty uchazece, kteri si zvolili kombinaci skola-prace ... zamestnavateli je jedno, jaky mate osobni zivot, mate li vubec jaky, zamestnavatele zajimaji vase schopnosti, znalosti a praxe, a opravdu netusim, proc by si mel vybirat podle jakychkoliv jinych kriterii. ano, vy preferujete osobni zivot, dobre vam tak, ovsem u pohovoru dostane pravdepodobne sanci nekdo, kdo si vybral jinak.

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik