Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VD

všd

19. 8. 2011 0:57
Myslím, že žijete tak trochu mimo realitu

Mnoho studentů pracovalo i během akademického roku, ale právě na brigádách typu doplňování zboží v Tescu, protože nic lepšího nesehnali. I když, i to je z personalistického hlediska lepší, než kdyby "jen" studovali.

Pokud jde o hospody plné studentů, vezměte to tak, že třeba v Ostravě je asi 30 tisíc VŠ studentů. Denně jich tisíc sedí v hospodě. Sedí tam tedy 1/30, ale přitom dokáží naplnit dvacet hospod.

Klidně Vám pošlu svůj životopis, ale u mně je spíš problém, že mám DG F60.31 a slabou angličtinu (nemám základ ze škol nižších stupňů, vyrůstal jsem v rodině, kam jezdili Němci a Francouzi, takže jsem se učil jejich jazyky), než nedostatek praxe.

0 0
možnosti
K

kikicha

18. 8. 2011 23:32
To je humus!

Jsem 22letá studentka, živím se sama, pracuji na částečný úvazek, protože při denní formě studia to ani nejde a rozhodně nejsem líná, chodím do školy, pracuju 80hodin  měsíčně a u toho se starám i o vlastní domácnost. Na brigády jsem začala chodit od 16 let a v současnosti mám slušnou práci a troufám si říci, že i lépe placenou než sám pan autor.Takže o co vám jde? většina mých kamarádů je na tom podobně, živí se sama. Samozřejmě se najdou mazánci, ale kde ne, ale když to vezmu tak jsou to tak 3 z 20, což si tedy nemyslím, že většina! Je to humus si tohle myslet a urážet tak mladý lidi! V současnosti je člověk bez praxe na nic, i kdyby měl deset titulů. Byla jsem na mnoha pohovorech a pár nevyšlo proto, že jsem pro ně byla příliš mladá.... ano příliš mladá!! tohle mě uráží, když jsem v jednom kole, aby někdo psal, že jsou studenti líní!doufám, že to soudíte dle svých dětí nebo  nedej bože dle sebe :D příště se radši vyjadřujte  o tématech vaší generace, o té budete vědět bezpečně víc.

2 0
možnosti
TB

MayaMoya..

18. 8. 2011 22:08
Obávám se, že pan autor je krapet mimo...

přístup personalistů a zaměstnavatelů bych shrnula do jedné krátké věty: Většinou chtějí 25-ti letou sekretářku s 15-ti letou praxí...a o tom to celý je...když je člověk na VŠ, tak prostě nejde hákovat na HPP, není na to čas...a to jak na technice, tak na humanitě...sama jsem si při VŠ přivydělávala za barem, protože jsem tam mohla být jen pár dní v týdnu a ne pravidelně. O práci v oboru jsem ani nezakopla...pak mě samozřejmě nikde nechtěli, páč nemám praxi..tak jsem se na to vybodla a začala jsem dělat to, co mě baví jako osvč...a jde to taky...ale až po VŠ...do tý doby mi zbýval ten bar...

2 0
možnosti
QS

Qaramay Shehri

18. 8. 2011 22:11
Re: Obávám se, že pan autor je krapet mimo...

no jasne, a co myslis, ze melo prez 90% lidi na VS? no preci to samy :-) autor je misuge, vubec ty kydy neber v potaz. At se ti dari a splasis nekdy neco fajnovyho za praci ;-)

ps: a s tou 25 letou sekretarkou s 15 letou praxi - tos me dostala, bravo :-D V

0 0
možnosti
QS

Qaramay Shehri

18. 8. 2011 22:03
Catch-22

Vazeny autore :)

dekuju vam za vas prispevek; je fajn, ze o tom nekdo pise. Co uz je min fajn je takova generalizace. Vase sokujici prekvapeni s absoloventy vs/ss je uzasny, ale ruku na srdce - muzete mi rict, jak treba ziskat brigadu u firmy pracujici v HR pri studiu prumerny vs/ss? jde to? Neco o tom vim a odpoved je - ano, jde. Ovsem, co je jadro pudla - takovych mist je v republice mozna 10, mozna 20. Neverim, ze vic. Drtiva vetsina brigad studentum nic, krom fyzicky/psychicky namahy, neda nic praktickyho do jejich dalsiho profesniho zivota. Chapu, ze vas sokuje absolovent s rekneme 'nic moc' brigadnickejma cinnostma (doplnovani zbozi, roznaska posty, prace servirky...etc) a ze vam to nevoni, ale pracovni trh tu zdaleka nefunguje jako ve vyspelejsich zemich, kde je nabidka brigad 'vyssiho levelu' na uplne jinej urovni, cili vas nazor neobstoji. Co mate pravdu je, ze snaha se ceni a ziskani neceho plusovyho je urcite taky super. Ale bacha, s tou praci ste fakt prestrelil...

0 0
možnosti
QS

Qaramay Shehri

18. 8. 2011 22:10
Re: Catch-22

Samozrejme nemluve o faktu, jak je slozity pracovat nastalo/pul uvazku pri skole, kdyz mate skolu roztahanou na 4-5 dni v tejdnu a tudle mate rano a tudle odpoledne...vetsina zamestnavatelu vam na neco takovyho kasle - a vybirat si cas prednasek muzete opravdu jen nekde...a argument "nechodit tam" je uhozenej - proc by asi pak existovalo denni studium? :)

Argument, ze student kolem 20let si chce "uzivat"...no, krasny, nicmene asi mozna patrite do starsi generace a nevite nic o psychologii (a propos - vy ste fakt personalista? jak proboha muzete psat takovy veci - ja bych vas ve svy personalni firme fakt nechtel, ee ;-). Mlady lidi proste nezijou pro praci, v praci, s praci a kvuli praci? Vadi vam to? Bohuzel, tak to je a bude. Trend, ze mladejm staci vydelat tolik, aby zili dnes, je jinde dost beznej ;-) Vecne se nekde/nekam honit...kvuli virtualnim penezum...naopak to dava mnohejm mensi smysl ;-)

A propos - ja odpracoval na brigadach vic hodin nez vy v zamestnani, to jen mezi nami ;-)

0 0
možnosti
VM

Snowwily

18. 8. 2011 21:13
Nic proti vám, ale připadá mi, že vy jste ve škole nebyl

Čtyřy roky jsem studoval průmyslovku a chodil za symbolickou cenu čtyři dny v týdnu do zaměstnání. Praxi mám, ovšem za cenu neskutečných nervů, neskutečných frustrací že se nepřipravím na zkoušky a písemky a neskutečně mnoho neprospaných dní. Argumenty které používáte mi přijdou skuečně směšné.

0 0
možnosti
MK

Moikki

18. 8. 2011 20:19
Chodil jste do skoly?

Já při studiu VŠ ještě pracuji, brigádu jsem sehnala náhodou a mám dost často problémy být v práci 20 hodin týdně. Dle názorů autora bych řekla, že nestudoval, či studoval nějaký super lehký obor, kde si mohl udělat praxi a "oslnit" své budoucí zaměstnavatele. Dnes bych ale na něj byla zvědavá, jak si najde při studiu práci a ještě bude mít výborný prospěch.

0 0
možnosti
VD

všd

19. 8. 2011 1:04
Re: Chodil jste do skoly?

Studoval zjevně psychologii. Což je pro člověka, který má dobrý základ z angličtiny ze SŠ a sloní paměť, lehký obor. (Samozřejmě, tyto dvě vlastnosti současně má do 10% populace a VŠ studuje u populačních ročníků 87-90 cca 50%.)

Jako absolvent jiného převážně (měli jsme i ekonomické předměty) humanitního oboru mohu říct, že škola byla celkem lehká. Časovou zátěží byly povinné praxe zdarma (téměř ojedinělý jev), ale ty zase dávali člověku možnost získat praxi, i když často obtížně uplatnitelnou pro práci za peníze. Jak píšu, do práce jsem chodil, pokud nějaká byla, ale v některých obdobích jen příležitostně, každopádně i během akademického roku. Ale problém byl spíš v charakteru té práce. Většinou to bylo na call centrech.

0 0
možnosti
KN

Karel Pipin

18. 8. 2011 18:40
Arogantní slátanina, směs pravd, polopravd a nesmyslů.

Jak může autor vůbec takhle generalizovat?

Copak je normální takhle urážet mladou generaci?

Vystudoval jsem strojárnu před 20 lety a Vaše tvrzení považují za arogantní a urážlivá. Ano je tu část VŠ a oborů, tipuji např. práva, ekonomii, soc. disciplíny, politologie, "kreativci", manageri, ..... kde většina studentů má asi hodně času (zrovna obory, které významně destruují současnou českou společnost - podobně jako autor svými extremními a devalvujícími názory), ale je zde naopak daleko více oborů, které jsou prostě náročné.

Navíc sehnat brigádu dnes je v mnoha oblastech prostě skoro nemožné.

3 0
možnosti
LP

Spazik

18. 8. 2011 19:24
Re: Arogantní slátanina, směs pravd, polopravd a nesmyslů.

Přesně tak, a i pokud jste náhodou na takové volnější škole, tak máte dejme tomu volné max. 2-3dny v týdnu a v jaké firmě jsou celý nadšení takové lidi (co jim tam budou chodit třeba středa+pátek) brát? Nehledě na to, že v univerzitním městě takových studentů co hledají podobnou brigádu je dalších X tisíc.

Navíc ono se pořád mele praxe praxe praxe... Ale já osobně jsem měl to štěstí získat při pětiletém studiu cca 3-4roky praxe na částečný úvazek, ale co z toho? Jasně dám si to do CV, takže to u personalisty bude vypadat dobře, ale v novém zaměstnání budu na 99% dělat naprosto jinou práci, takže ty 4 roky praxe mi budou stejně v tomhle k ničemu...

1 0
možnosti
PZ

0xf

18. 8. 2011 16:17
ja bych se zeptal jinak

co jsou ochotni studenti obetovat... moho jich rika ze si chce udrzet urcitou kvalitu zivota ja to chapu kdyz je studentsky zivot smutny je to smutne... nicmene pokud chcete v necem vynikat musite neco obetovat. Pokud v nicem nechcete vynika musite se smirit stim jak system naklada s masou...

0 0
možnosti
MF

FenyAMG

18. 8. 2011 15:32
Pane kolego blogere,

http://fencl.blog.idnes.cz/c/205934/Vetsina-studentu-rozhodne-neni-lina.html dovolil jsem si reagovat na Váš článek :-)

1 0
možnosti
T

tabasco

18. 8. 2011 15:25
...

;-D jó já peníze vůbec nepotřebuji! ;-D budu přespávat pod mostem a jíst z popelnic ;-D hlavně když bude praxe!

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik