Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JV

Vyc

18. 8. 2011 13:47
Nechápu!

V něčem máte pravdu, v něčem již ne. Ale největší hloupost je ta práce pár hodin týdně zadarmo. Prosím Vás, nikdo Vám nebude pracovat zadarmo a když ano, "určitě" to bude velmi důležitá a hodnotná práce. Vždyť správný zaměstnanec musí být hladový, musí po penězích jít a mít tah na branku. Musí znát své možnosti a také musí odhadnout, kolik mu jeho usilí má vydělat peněz. Pokud pracuje zadarmo je zřejmé, že si své práce neváží nebo ji odvádí natolik jednoduše, že ani peníze za ni nechce. A pokud by pracoval výborně, zvládal těžké úkoly a pracoval s maximálním nasazením - zadarmo, tak se nezlobte, ale je to blb, který nezná svou hodnotu.

0 0
možnosti
PZ

0xf

18. 8. 2011 14:12
Re: Nechápu!

proc? me tak do 30 penize absolutne nezajimaly zil jsem svobodne bez zavazku.. zajimalo me akora abych se praci bavil... a i dnes je to pro mne stejne dulezita polozka jako penize... penize me nikdy tak nemotivovaly jako nejaka vyzva...

0 0
možnosti
EB

tenterhook_willow

18. 8. 2011 13:22
Jenže to má jeden háček

Všichni ti, co tu píšou souhlasné příspěvky uvádějí "já jsem STUDOVAL/A a i práci jsem ZVLÁDAL/A", ostatně i autor to o sobě píše v minulém čase. Ale autor přece píše o situaci, která je teď . Před x lety byla spousta věcí jinak (mám na mysli hlavně trh práce). Tak jak se vy, co jste už nějakou dobu po ukončení studia, můžete srovnávat s dnešními absolventy? Je to nesmysl. Podotýkám - nejsem student, jsem pracující už nějakou dobu, to jen abyste si nemysleli, že se studentů a absolventů zastávám jen proto, že k nim patřím.

2 0
možnosti
PZ

0xf

18. 8. 2011 14:10
Re: Jenže to má jeden háček

mohu se optat co je dnes jinak... ja na stredni opravdu makal za dara protoze jsem se chtel ucastnit nejakych projektu a delal jsem to v podstate pro zabavu... nicmene po nejakem case mi za to slusne zaplatili ale nijak jsem na to nenalehal.. na vs uz jsem normalne regulerne pracoval v oboru ktery jsem studoval... jsem puvodne vyuceny a tam mi jednou muj mistr rekl jednu dulezitou vec... slovo nejde neznam... vam se pouze nechce a to je rozdil...

0 0
možnosti
LP

rheingold

18. 8. 2011 13:06
Obávám se že jste otrchu přestřelil

Když dovolíte, poskytnul bych Vám na tuto problemtiku trochu jiný vhled (a proředstavu kdo jsem navštivte mé CV na lukas.plachy.eu - to opravdu jen pro přesnost, reklamu si nedělám, práci mám, nic si nesháním).

Zaměstnání (a to i nekvalifikované) jsem hledal od svých 16ti. Nepřijali mě ani u McDonalda, první rozumnou práci jsem si našel při studiu (pro změnu KFC), mezi tím jsem odpracoval kvanta práce zdarma (a to i v oboru - programování, sazba, spolupráce v týmu, komunikace, prezentace, revize smluvních záležitostí atd. atd.). Nebýt šťastné náhody která mě přivedla na můj první pracovní flek bych nejspíš v tom KFC dělal dodnes. A to ještě podotýkám, že to co se po mě chtělo - byť ve státní správě - bylo hodně nadstřelené a musel jsem se zatraceně snažit abych to nedokopal. Dodnes tvrdím, že jsem se své úlohy zhostil dobře, státu ušetřil peníze a poskytnul interně produkt který podpořil pracovní proces jak měl.

1 0
možnosti
LP

rheingold

18. 8. 2011 13:12
Re: Obávám se že jste otrchu přestřelil

A tady se dostáváme k Vašemu článku: A jak to sakra mají ti studenti, kteří pracovat chtěji, asi udělat? Sám česání jahod v Irsku zavrhujete! A co mě byla platná moje "praxe", když se mě na ni nikdo neptal, nikoho nezajímala, dělal jsem za tabulkový plat tuším 10tky platové třídy? Ano naučil jsem se leccos, i když mnoho věcí řeším dnes stejně jako před 10ti lety a i kdybych je měl řešit na svém prvním místě poprvé vymyslel bych je stejně "za pochodu" a zkušenosti na tom nic nemění.

0 0
možnosti
M

MikiInSpain

18. 8. 2011 13:00
poznamka

Ja bych to nevidel tak cerne, podle me je studium urceno primarne k tomu, aby se clovek naucil nejake zaklady z oboru, teorii a tak, nejlepe nejake ty soft skills treba s kamarady v hospode, vyjednavat s profesory u zkousek, tymovou praci a management na projektech se spoluzaky a podobne. Uvedomi si svou cenu, ma moznost se porovnat s ostatnimi ma prostredky a cas ziskavat nove poznatky z oboru (napr. v knihovne, kde muze mit zdarma pristup k jinak placenym materialum a podobne).

Pokud se studiu venuje opravdu s nasazenim, tak muze klidne studovat na plny uvazek a nedivim se , ze nema na praci cas. Pokud potrebuje penize na ubytovani/dopravu/.. klidne muze pracovat na brigade, kde se mozna nenauci nic z oboru, zato pozna jine prostredi, jiny typ lidi a mysleni a muze se i kulturne obohatit.

Na ziskani praxe ma dost casu po skonceni studia, existuje spousta trainee programu, i skoly organizuji zahranicni staze atp. Kariera neni sprint, kde zpozdeni par mesicu znamena KO :)

2 0
možnosti
LP

Spazik

18. 8. 2011 11:09
většina?

Popisujete část studentů, to je pravda, ale je spousta oborů, kde kvalifikovaná práce při studiu není dost dobře možná ať už z časových důvodů studenta nebo prostě proto, že většina firem nemá zájem o zaučování nějakých nedostudovaných lidí, co jim tam budou chodit 2 dny v týdnu.

Poměrně dobře se dá získat praxe v oborech IT (programování, weby) nebo už zmiňovaná práva.

0 0
možnosti
H

Helis

18. 8. 2011 11:05
Většina studentů ufňukaní lenoši?

Většina studentů ufňukaní lenoši? V tom případě odborníci na rozvoj kreativity a inovací jsou většinou arogantní blbci, co nemají tušení, o čem píšou.

5 0
možnosti
JB

Alterego

18. 8. 2011 10:31
částečně souhlas...

Je mi 22, studuji ekonomii a od 18 let také pracuji. A se článkem souhlasím - částečně. Slušné zaměstnání (nikoli McD) ale sežere množství času a často žiji práce -> škola -> spát -> práce. Takový život za moc nestojí. Ano, většina studentů ekonomie tráví dny nákupy za papánkovy peníze (slečny) nebo se chodí zlít do hospody (pánové). Je to ale taková část populace, která nemyslí dopředu a ano, v budoucnu bude mít problémy. Zato znám slečnu z VŠE z fakulty financí, nikdy nedělala jedinou práci, ale je přesvědčená, že v zaměstnání ji budou platit 35 000 čistého. Přitom personalistické průzkumy dokazují, že jen 2% zaměstnavatelů hledí primárně na vystudovanou školu. Doposud se článkem souhlasím, ale odtud nikoliv.

Studenti například medicíny sotva můžou někde pracovat, v jejich oboru to zkrátka nejde, a i kdyby ano (jako nějací asistenti asistentů), nemají na to čas. Učit se na zkoušku měsíc člověku asi nedá moc času na práci, že...

Kdo nepracuje, je sám proti sobě. Je to jejich problém.

0 0
možnosti
2

20/40

18. 8. 2011 19:36
Re: částečně souhlas...

Mno pokud delate poradnou skolu budou vam psat zamestnavatele jeste behem studia. S personalistou se nikdy nesetkate. (tedy mluvim o technickych a prirodovednych skolach)

0 0
možnosti
PR

pan Rosomak

18. 8. 2011 10:25
blbost

Vas clanek ja naprosto mimo realitu, uvedu priklad na sobe, studuji na MFF UK (matematicko-fyzikalni fakulta univerzity karlovy) informatiku, na kvalifikovanou brigadu se nedostanu protoze nemam praxi(dnes totiz i u brigad je casto podminkou 2 roky praxe a to tak ze pres tu podminku takzvane nejede vlak, bez ohledu na to zda vsechny ostatni podminky uchazec splnuje), ale penize potrebuji(rozhodne si nemuzu dovolit pracovat zadarmo) a tak musim chodit na brigadu silne nekvalifikovanou kde travim spoustu casu a nic zazracneho si nevydelam, ale je to aspon tolik kolik potrebuju, docela by me zajimalo co mam podle Vas delat ja, protoze pokud mi neporadite jak zaridit aby den mel aspon 32 hodin a nebo jak zit bez spanku, pak jste nepsal jen hloupy plk hloupeho cloveka. Takze me neprijde ze vetsina studentu jsou ufnukani lenosi.

6 0
možnosti
PR

pan Rosomak

18. 8. 2011 10:25
Re: blbost

Spise mam pocit ze vetsina firem ocekava ze vsichni novy zamestnanci

jsou workolicti roboti bez rodin, kteri ale jiz ziskali

praxi pro nase

specificke pozadavku u jiz jine firmy jen proboha ne u te nasi.

1 0
možnosti
R

Re.pe.te

18. 8. 2011 9:41
Částečný souhlas,

např. já jsem si během studia vyřídil živnostenské listy a podnikal jsem. Co jsem dokázal, jsem dokázal, co jsem zprasil, jsem zprasil. Následky jsem si vychutnal nebo "vyžral" sám. Byla to lepší škola života, než jakou bych dostal v jakékoliv firmě.

Pokud je firmě zatěžko zaučit absolventa, nevím, proč by měli zaučovat studenta. Protože je zde zadarmo?

Přijde-li do mé firmy někdo s tím, že čtyři roky na škole pracoval zadarmo, bude mi vrtat hlavou, proč si ho nenechala firma, kde zdarma pracoval. Je přece zaučený. Pravděpodobně proto, že to byl flink.

Myslím, že každá poctivě odvedená práce má být zaplacena. Je jedno, jaké jsou k ní pohnutky (finance, touha po praxi,..).

Když jsem se po škole byl ptát v jedné nemocnici na práci, řekli mi, že mi místo dají. Mělo to háček. Zpočátku bych léčil pacienty zdarma (personalistka mi poradila, ať si najdu sponzora). Znám firmy, kde uchazeči o místo řeknou, že bude měsíc pracovat zdarma a když se osvědčí, bude přijat. Ještě se neosvědčil nikdo.

0 0
možnosti
V

vzdyt_to_rikam

18. 8. 2011 9:28
blábol

Souhlasím s jedním příspěvkem níže - podle sebe soudím tebe. Předpokládám, že autor nepoznal nic jiného než že se sám válel čtyři roky na kolejích, chlastal a na přednášky nechodil, protože jak jinak by tenhle způsob života tak dobře znal, že. Ono kokrhat na ostatní, když sám jsem vystudoval nějaký okecávající humanitní obor o ničem, kde není třeba chodit do laboratoří, psát protokoly a učit se na meziseminářová kolokvia, to umí každý hňup. Studovala jsem před deseti lety přírodovědu, chemii. Sorry, ale fakt nevím, kdy jsem jako měla chodit na brigády. V laborkách jsme bývali 3x týdně 12 hodin, na semináře bylo třeba se učit, protože se psaly písemky k zápočtům. Celých pět let jsme makali jako barevní. Začalo nás studovat 75 a skončilo 32. Ano, chodila jsem občas do hospody. Abych se z toho nezbláznila. Autor je mimo, měl si vzít prášek na hlavu.

4 0
možnosti
PS

eurogo

18. 8. 2011 9:51
Re: blábol

Je mimo, a jak píšou další, tak ti co makali, prodlužují o rok či dva. Otravují ostatní co chodí, aby jim dali poznámky apod.

1 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2837x
Vedoucí lektor kurzu rozvoje kreativity a inovací MBC.

Ředitel vzdělávací společnosti Talent Innovation s.r.o. Externí vysdokoškolský učitel managementu v PsÚ MU v Brně a inovačního managementu VŠE.

www.karelcerveny.org.   Linkedin.

www.mbc.name

Seznam rubrik